Laatste thuiswedstrijd Zaterdag 1 voor winterstop

Vanmiddag om 15.00 uur klinkt op sportpark De Beek het laatste beginsignaal voor de winterstop voor Zaterdag 1. Het team ontvangt mede-middenmoter Kapelle, dat slechts één punt minder heeft dan Halsteren.

Door het midweekse gelijkspel tegen ZSC ’62 is het gat met de koploper inmiddels opgelopen tot acht punten. Niet onoverbrugbaar, maar aangezien de verliespunten voornamelijk in afgelopen periode zijn opgelopen, komt de winterstop voor de pupillen van coach Erik van der Giesen als geroepen. Het is vandaag vooral zaak niet verderop te raken en met drie punten zich wellicht toch in de subtop te nestelen.

Halsteren heeft het vaak lastig tegen Kapelle. Alleen vorig seizoen werd de uitwedstrijd tegen deze ploeg eenvoudig met 0-3 gewonnen. Thuis werd met 1-2 verloren. In seizoen 2013/2014 wist Halsteren niet te winnen van Kapelle (2-1 verlies uit, 4-4 gelijk thuis). Tussendoor werd in seizoen 2017/2018 nog wel met 3-5 gewonnen.

Een winstpartij is dus vandaag geen eenvoudige opgaaf. Hopelijk kan ondanks de vrieskou het team veel warme steun en support van de zijlijn krijgen, dat werkt altijd!

De wedstrijdbal van dit duel wordt gesponsord door Verkeersschool Blom, de spoedopleider van Nederland uit Etten-Leur.

De toegang is gratis!

Aanstaande donderdag staat de wedstrijd in de derde ronde van de districtsbeker gepland. Dan reist Zaterdag 1 af naar Oudenbosch om aldaar om 20.00 uur aan te treden tegen zondagtweedeklasser Victoria ’03. Deze wedstrijd is voor de thuisblijvers te volgen via het Twitterkanaal @HalsterenZa1.