MATCHDAY! Halsteren – Meerssen

Vanmiddag om 14.30 uur klinkt het beginsignaal van het duel in wedstrijdronde 21 van Zondag 1 in de Hoofdklasse B. Tegenstander is SV Meerssen uit de gelijknamige plaats in Zuid-Limburg.

Halsteren en Meerssen hebben een rijk verleden met elkaar. Ze speelden dertien keer tegen elkaar op sportpark De Beek. Zes maal was er winst voor Halsteren, vier keer gingen de punten mee naar Zuid-Limburg. De laatste keer vielen er geen doelpunten en bleef het 0-0. Eerder dit seizoen werd het op sportpark Marsana 2-2 nadat Meerssen in de 97ste minuut de gelijkmaker maakte.

Op 14 mei 1992 speelden beide teams een beslissingswedstrijd om het kampioenschap in de hoofdklasse B. Op neutraal terrein bij VV Geldrop werd Halsteren kampioen. Halsteren zegevierde met 3-0.

Erelijst SV Meerssen: kampioen Hoofdklasse 1994 en 2003. Winnaar districtsbeker Zuid 2: 1990, 2002 en 2007.

Meerssen kwam voor het laatst in actie op paasmaandag. Het verloor met 2-0 bij RKZVC.

Afgelopen zondag liet een dominerend Halsteren tegen Juliana ’31 twee belangrijke punten liggen. Het bleef in het bij Nijmegen gelegen Malden 0-0.

Halsteren staat op een vijfde plaats met 36 punten, tien punten meer dan Meerssen dat op een achtste plaats staat.

WEDSTRIJDBALSPONSOR

De wedstrijdbal van dit duel wordt gesponsord door AE Verhuur.nl uit Zevenbergen.

VERKIEZING MAN OF THE MATCH

Ook dit seizoen is er bij thuiswedstrijden een verkiezing van de Man of the Match. We hebben er voor gekozen een brede vertegenwoordiging van het thuispubliek mee te laten bepalen wie de Man of the Match wordt. In totaal zijn 50 stembriefjes beschikbaar waarop na afloop de keuze kan worden aangegeven. Bij de bar in de kantine kunnen tot een kwartier na de wedstrijd de stembriefjes in de stembus worden gestopt. De Man of the Match ontvangt zoals gebruikelijk de boodschappentas van PLUS Halsteren.