PIERRE BELDE MAKELAARDIJ Markiezen Cup 2022

Op zaterdag 20 augustus 2022 start de 23ste Pierre Belde makelaardij MARKIEZEN CUP op sportpark De Beek in Halsteren bij VVC’68.

Na twee jaar, vanwege de vervelende situatie rondom corona, is het gelukkig weer zover dat we het nu wederom kunnen organiseren. Dit aantrekkelijke, louter Bergse voetbaltoernooi vormt voor alle deelnemende elftallen de echte start in de voorbereiding op de beker en competitie. Dit jaar wordt er gespeeld bij gastvereniging VVC’68 op sportpark De Beek in Halsteren.

Binnen die week 34 zijn er vier speeldata waarin de deelnemende verenigingen hun wedstrijden spelen. Namelijk zaterdag 20, dinsdag 23, donderdag 25 en de slotdag zaterdag 27 augustus. Deze data staan bij alle verenigingen altijd al lang gereserveerd voor dit voetbalevenement.

De vaste bezoekers en de besturen van de verenigingen zal het vast opgevallen zijn dat er een nieuwe naam is toegevoegd aan de Markiezen Cup. De bestaande sponsor Logus hield er na een groot aantal jaren mee op. Dus was de organisatie genoodzaakt een nieuwe sponsor te zoeken. En tot onze grote vreugde hebben we die gevonden in de Pierre Belde Makelaardij in Bergen op Zoom. Pierre is zeker geen onbekende in de voetbalwereld. Na zijn actieve loopbaan is hij leider en trainer geworden bij de jeugd van MOC’17. Door de drukke werkzaamheden in zijn makelaardij heeft hij dat, wellicht voorlopig, even aan de kant moeten zetten. Wij spreken onze dank uit naar hem voor zijn sponsoring.

Naast de deelname van de standaardteams van de verenigingen maakt de organisatie ook ruimte voor de veteranenklasse en de damesteams van de deelnemende verenigingen. In deze drukke maatschappij is het blijven uitoefenen van sport erg belangrijk. In de leeftijdscategorie van 35 tot en met 50 jaar komt dat veelal op de tweede of derde plaats. Het spelen van wedstrijden 7 tegen 7 op een half veld is voor velen in die leeftijdsgroep toch wel leuk en natuurlijk een goede bewegingsstimulans. Voor al hieraan deelnemende groepen is er ook gedurende het jaar een competitie. Dit toernooi is dan ook een goede voorbereiding daarop.

Wij roepen alle supporters van de voetbalverenigingen op de wedstrijden te komen bezoeken. Na de prijsuitreiking op de slotavond volgt er nog een gezellig avondprogramma, waarin kan worden teruggekeken op het toernooi en vooruitgeblikt kan worden naar het komende competitiejaar.

Zaterdag 20 augustus

• 16.00 uur Dosko – VVC’68
  • 16.00 uur Lepelstraatse Boys – Vrederust
  • 19.00 uur Halsteren (zat.) – MOC’17
  • 19.00 uur Nieuw Borgvliet – FC Bergen

Dinsdag 23 augustus

• 19.00 uur Lepelstraatse Boys – MOC’17
  • 19.00 uur Nieuw Borgvliet – VVC’68
  • 19.00 uur Halsteren (zat.) – Vrederust
  • 19.00 uur Dosko – FC Bergen

Donderdag 25 augustus

• 19.00 uur MOC’17 – Vrederust
  • 19.00 uur FC Bergen – VVC’68
  • 19.00 uur Lepelstraatse Boys –Halsteren (zat)
  • 19.00 uur Dosko – Nieuw Borgvliet

Zaterdag 27 augustus 2022

• Vanaf 14.00 tot 16.50 uur spelen de dames in 7 x 7 teams tegen elkaar. Deelnemers: MOC’17, VVC’68, Nieuw Borgvliet en Halsteren.
  • Vanaf 14.00 tot 17.35 uur spelen de veteranen in 7 x 7 teams tegen elkaar. Deelnemers: MOC’17, Nieuw Borgvliet, VVC’68, VV Vrederust, Halsteren en Dosko.
  • 16.30 uur Vierde poule A – vierde poule B
  • 16.30 uur Derde poule A – Derde poule B